Jak už jsem se na tomto blogu mnohokrát zmínil, při prodeji či pronájmu nemovitosti je první dojem klíčový. A jsou to právě propagační videa a fotografie, skrze něž se potenciální zájemci s daným bytem či domem poprvé seznámí. Jejich vliv je tedy v celém procesu zásadní, a proto je potřeba těmto audiovizuálním materiálům věnovat dostatečné množství času a péče.

Vyplatí se si přizvat k tvorbě videí a fotografií profesionály?

Při tvorbě inzerátu nezapomeňte na propagační videa a fotografie.
Při tvorbě inzerátu nezapomeňte na propagační videa a fotografie.

K čemu je vlastně audiovizuální obsah?

Ačkoliv může tahle otázka na mnohé z Vás působit příliš banálně, je dobré si to připomenout. Stále totiž narážím na některé nabídky, kde buďto fotografie úplně chybí, nebo jsou velmi nekvalitní. A přitom se jedná o jednu z nejdůležitějších složek celého inzerátu. Copak byste vy sami šli na prohlídku domu, u nějž by nebyl ani jeden obrázek?

Fotografie mají tedy dvě hlavní funkce, přilákat pozornost potenciálních kupců a zvýšit důvěryhodnost celého inzerátu. Do popisku si totiž člověk může napsat co chce, u obrázku se však tak snadno lhát nedá.

Není ale propagace jako propagace, některé fotografie v inzerátech vypadají, že je snad zpracovávaly děti v mateřské školce. Jsou mnohdy úplně rozmazané, nekvalitní, špatně vyexponované, nebo je na nich naopak vidět obrovské množství použitých filtrů. Když klienti takové fotky uvidí, příliš důvěry to v nich obvykle nevyvolá. Před samotným vytvořením inzerátu je proto dobré se upřímně zamyslet, zda jste vy sami schopni vytvořit perfektní obsah, který přiláká co nejvíce zájemců. Pokud dojdete k závěru, že ne, je lepší se obrátit na profesionály.

V současnosti letí především vymazlená propagační videa, která dokáží zaujmou mnoho zájemců.
Nejvíc v současnosti letí vymazlená propagační videa, která dokáží zaujmou mnoho zájemců.

Výhody kvalifikovaných fotografů a videotvůrců

Osobně si myslím, že využití služeb profesionálního fotografa či celého produkčního studia je při prodeji nemovitosti zásadní. Nyní Vám vysvětlím proč:

  1. Dokonalé osvětlení – Jeden z fíglů, který profesionálové ovládají, je práce se světlem. Zatímco některé nemovitosti vyloženě září při ranních červánkách, jiné jsou naopak nejkrásnější v pravé poledne. Správný realitní fotograf umí najít tu nejvhodnější chvíli pro dokonalý snímek.
  2. Široký záběr – Snímky od amatérů bývají obvykle velmi monotónní, a navíc mnohdy nepojmou úplně všechno. Profesionálové tento problém dokáží vyřešit a jejich fotky či záznamy jsou tak mnohem komplexnější.
  3. Kvalitní technika – Jen málokdo má svůj vlastní dron, kameru nebo zrcadlový fotoaparát a jen minimum lidí je potom ochotných do takové techniky kvůli prodeji nemovitosti investovat. Kvalitní vybavení je však nezbytnou součástí perfektního produktu, proto je lepší se spolehnout na fotografy či videoproducenty, kteří touto technikou disponují.
  4. Následná editace – Tvorba videí a fotografií není pouze o práci v terénu, obrovskou část totiž tvoří úpravy. Je proto potřeba umět ovládat různé programy pro editaci audiovizuálních záznamů. Šikovná úprava fotek například dokáže skrýt nedokonalosti, a naopak zaměřit pohled na pozitivní stránky dané nemovitosti. Tato fáze by se proto rozhodně neměla podceňovat.
  5. Optimalizace produktů – Jen profesionálové ví, jak upravené fotografie a videa optimalizovat tak, aby jejich použití v online prostředí bylo co nejefektivnější. To znamená, aby se zobrazily co nejvíce potenciálním klientům.
  6. Zvýšení ceny nemovitosti – Kvalitní a správně zacílené audiovizuální materiály dokáží mnohé, třeba i zvýšit hodnotu dané nemovitosti. Na inzeráty s profesionálně vytvářenými fotografiemi totiž z mé zkušenosti klienti mnohem více reagují. A čím vyšší je zájem, tím vyšší může být samozřejmě i cena.
  7. Rychlejší prodej – S předchozím bodem také logicky souvisí, že perfektně vytvořené fotky či videa umí značně urychlit celý proces prodeje, což se vždy hodí.

Profesionálně vytvořený audiovizuální obsah tedy při prodeji či pronájmu nemovitosti udělá zásadní rozdíl, moji klienti proto mají tuto službu vždy v ceně. Spolupracuji se zkušenou fotografkou a celým produkčním týmem, kteří společně dokáží připravit materiály na míru každé nemovitosti. Více informací se dozvíte zde: